donderdag 30 september 2010

Op de fiets van 2010 naar 1815

Daar fiets je dan, in een strak jurkje om 9 uur 's ochtends, met winterlaarzen aan je voeten en een roze vest eroverheen, en dan ook nog een lakjas. Je hebt je haar eindelijk in een klem gekregen, maar door de hobbelige weg zakt het er bijna uit. In je etui zitten twee tubes lipgloss, en je kan alleen maar denken aan wat er om vijf over twaalf gaat gebeuren. Waar ik het over heb? Over mijn project voor geschiedenis, waarbij mijn klasgenoten en ik het Congres van Wenen naspelen. Jep, een stel vijftienjarigen uit 2010 moet gaan beslissen wat er met Europa gebeurt nadat Napoleon is verslagen. En om het allemaal nog leuker te maken, gaan we in de grote pauze de Weense wals dansen in de aula, waar iedereen ons kan zien! Daar herken je vandaag dus meteen iedereen met geschiedenis aan; de meisjes in een zwart jurkje, de jongens met een overhemd, jasje en een stropdas! Hoe dan ook, dit mag zeker in mijn rijtje met 'bijzondere schooldingen die ik noooit mag vergeten', want wat een ervaring was het; iedereen met een grote vlag van z'n land (ik was trouwens Engeland) de grote trap naar de hal af.. Overal mobieltjes op videostand voor je neus.. En daarna weer allemaal de Latijnles in en je storten in de Ark van Noach... Een hele tijdreis in een paar uur!
Even een ideetje van mijn jurkje (ik had de grote camera niet bij de hand, dus de kwaliteit is wat minder) :






2 opmerkingen:

  1. jaaa het was uiteindelijk toen we een partner hadden wel leuk eigenlijk! :P
    en iedereen (ok de meeste mensen ;) ) zag er supercool uit!!
    xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen

Dankje voor je reactie!