zondag 3 oktober 2010

3 Oktober; een perfecte dag voor milkshakes

Vandaag is het 3 oktober. Niet alleen bestaat Bows&Stars nu al weer 2 weken, voor mensen in en om Leiden is het feest! Met een vriendin ging ik de stad in, en we besloten om meteen even langs te gaan bij een nieuwe winkel hier in Leiden, namelijk de Make a Shake, de eerste milkshakewinkel in Nederland. Het zag er veelbelovend uit; een weliswaar piepklein, maar toch mooi licht zaakje, met achter de toonbank ongeveer de hele muur vol met blenders, koffiezetapparaten én vakken vol met snoep en chocola. We namen een kijkje op de menukaart; vele soorten koffie, smoothies, chocolademelk én een enorme keuze aan milkshakes. Wat ons wel opviel was dat er geen normale smaken waren als 'aardbei' en 'vanille', maar allemaal snoepjes en chocoladerepen! Zo had je een Skittles milkshake, M&M milkshake... Na even twijfelen namen we de witte chocoladeshake en de Marsshake. We zagen hoe een reep Mars de blender in ging, net als een reep witte chocola, en even later kregen we onze shakes aangereikt. Ik nam een slok, en het was lekker. Het smaakte inderdaad gewoon naar witte chocola, met hier en daar een mini-stukje erin dat nog over was van de reep. Bij mijn vriendin hetzelfde; vloeibare Mars! We gingen gezellig op een brug zitten en genoten van onze shakes, en ik maakte snel nog wat foto's voordat ze op waren:

Witte chocolade! En mooi uitzicht op de interieurwinkel, haha.

Witte chocola&Mars, we like it!

Als je eens in Leiden bent; zeker doen! Het zit in de Burgsteeg, midden in de stad vlakbij de bibliotheek.
En dan over de rest van 3 oktober; de kermis. Nadat we onze milkshakes ophadden zijn we nog even naar de kermis geweest. Of nog even; er waren zo veel mensen, dat het niet al te snel ging.. In combinatie met om de tien meter een bandje of een attractie met harde muziek waardoor we bijna doof werden was het een niet al te prettige tocht, maar gelukkig kwamen we toen bij het reuzenrad. Ik was er nog nooit in geweest, dus besloot ik om het maar eens te doen. Toen ik er eenmaal aan gewend was om heel hoog in de lucht te hangen, pakte ik mijn mobiel, en dus weer een paar foto's!
Uitzicht over Leiden.. Hoe hoog?!  

          Het rad 'van binnen'

Conclusie; niets chiller dan op drie oktober met een milkshake in je hand uitkijken over Leiden.


1 opmerking:

  1. jaaa het was superleuk!! en de milkshakes waren lekker:)
    xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen

Dankje voor je reactie!