maandag 27 december 2010

Ik word nog eens een topkok...

..Want ik blijf maar in die keuken staan! Eerst koekjes, en nu een cake!

Dit is dus het eindresultaat. Of nouja, toen -ie net uit de oven kwam zat de andere helft er natuurlijk nog aan.
Nu willen jullie misschien wel weten hoe je deze cake zelf bakt, dus dat zal ik vertellen..
Het recept haalde ik van deze site: http://www.okokorecepten.nl/, en ik zal het hieronder nog even laten zien:

Ingrediënten

  • 200 g zachte boter
  • 200 g witte basterdsuiker
  • 1 zakje vanillesuiker
  • 4 eieren
  • 200 g bloem

Bereiden

Verwarm de oven voor op 160 °C. Vet een cakevorm (28 cm) in met olie en bestuif de wanden met wat bloem. Doe de boter met de suiker, vanillesuiker en een snufje zout in een beslagkom en klop alles met de handmixer in ca. 10 minuten tot een lichte, romige massa. Klop één voor één de eieren erdoor. Voeg een volgend ei pas toe als het vorige helemaal is opgenomen. Spatel dan in gedeelten de bloem erdoor.

Schenk het cakebeslag in de vorm en bak de cake in de oven in ca. 1 uur en 15 minuten gaar. De cake is gaar als een satéstokje dat u er tot het midden in prikt er weer droog uitkomt. Laat de cake uit de oven eerst ca. 5 minuten in de vorm afkoelen. Snijd de zijkanten los en verwijder de vorm. Laat de cake op een taartrooster afkoelen. Verpak de cake in aluminiumfolie. De cake wordt lekkerder als u hem een dag verpakt in aluminiumfolie laat liggen.

Ik heb er ook nog kaneelsuiker (Hoogvliet, misschien ook bij andere supermarkten) doorheen gedaan.




 


Links: Boter, suiker en al 3 eieren erdoorheen. Rechts: Eierdoos

Het laatste ei erbij..

Kaneelsuiker erdoorheen

En klaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie!