woensdag 15 december 2010

Ik als keukenprinses

Vandaag is de Kerstactie bij mij op school officiëel begonnen, en dus ook de koekjesverkoop voor de leerlingen. En om al die koekjes te hebben, moest ik ze gisteren gaan bakken...
Samen met mijn koekjescollega N. stond ik dus in de keuken, omringd door kilo's meel, suiker, boter en nog meer eten en keukengerei. We begonnen om vijf uur en eindigden om negen uur; in totaal hebben we ongeveer 100 koekjes gebakken, ik had nooit gedacht dat dat ons ooit zou lukken! Het begon allemaal niet zo goed, met veel rondvliegende klonten boter en door ons stiekem opgegeten chocolatechips, en daarbij waren de snijplank en de deegroller kwijt waardoor we de deegmassa hebben moeten bewerken met een stuk bakpapier op de tafel en twee lege wijnflessen, maar toen we eenmaal met ons koekvormpje bezig waren ging het opeens allemaal heel erg snel. Helaas heb ik nu nog een hele grote homp koekjesdeeg in de koelkast liggen, en op school een overvloed aan koekjes waardoor ik geen nieuwe meer hoef te bakken; iemand een leuk idee voor een gigakoekje van een rest chocolatechipdeeg? Hmm....





Koekjesbak-uniform; Kerstactietrui en schort

4 opmerkingen:

  1. Hey,
    Het lijkt wel alsof er een eierdooier in die ene bak met koekjes zit (foto 1)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ anoniem; haha nee die bak stond in de fruitschaal; het is een sinaasappel :P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat ziet er lekker uit!
    Kom je ook eens langs op mijn blog :D?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jaaa we hebben er echt suuuperveel gebakken!!
    en ze zijn best op gekomen met de kerstactie! :P
    *dank aan de leraren die 25 koekjes voor hun klas kopen...(:S)*
    xxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen

Dankje voor je reactie!