maandag 22 augustus 2011

Back to school!

Morgen om deze tijd loop ik lokaal A01 uit, met een rooster op zak dat hopelijk net ietsje beter in elkaar zit dan dat van vorig jaar en de nodige stress over hoe raar de schoolfoto's dit jaar weer zijn geworden. Hopelijk ben ik dan voldoende voorgelicht om mezelf een volwaardige vijfdeklasser te mogen noemen;  jep, zo eentje die volgend jaar eindexamen doet, zo eentje die over een ruime maand naar Rome vertrekt, zo eentje waar alle onderbouwers tegenop kijken (nouja, dat hoop ik dan maar), maar helaas ook zo eentje die dit jaar extra hard zal moeten leren omdat alles voor het schoolexamen meetelt, zo eentje die er weer 2 vakken bij heeft en zo eentje die beseft dat die zes jaar middelbare school nu toch bijna voorbij zijn. Oh, en ook zo eentje die dus absoluut geen zin heeft om weer van 8 tot 4 op school te zitten en bij thuiskomst huiswerk te moeten maken- ik mis school heus wel een beetje in de vakantie (zoals de grote ontroering toen ik een Smartboard in een museum over Trentijnse geschiedenis ontwaardde. Nee hoor, grapje, zo bijzonder vond ik dat nou ook weer niet) maar het maken van huiswerk, het lang op een plek moeten blijven waar je liever niet zou willen zijn en vooral het vroege opstaan heb ik dus totaal niet gemist. Hoe kan ik rustig Law&Order en Cold Case kijken als de wekker om 7 uur gaat de volgende dag?


Kom maar op, school.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie!