maandag 22 augustus 2011

Fotoproblematiek

Eerder vandaag had ik het al over de problematiek van het terugkeren naar school, maar nu wil ik daar nog iets aan toevoegen: de schoolfoto (onder te verdelen in de groepsfoto met je klas en je individuele portret). Met de eerste categorie valt vaak nog wel te leven, want de kans is meestal groot dat als jij er stom op staat, iemand anders er mogelijk ook wel stom op staat, en misschien nog wel stommer. Daarnaast kun je naar wens je hoofd scheef houden, semi-weggedraaid van de camera gaan zitten en plukken haar voor je gezicht laten hangen;  de fotograaf gaat heus niet alle 30 leerlingen één voor één aansporen om een normaal gezicht te trekken. Bij je individuele foto is dat helaas niet het geval- het is de bedoeling om min of meer recht de camera in te kijken, en helaas sta ik over het algemeen het best op foto's als ik subtiel de andere kant op kijk. Ook mijn haar vormde een probleem vorig jaar;  wat voorheen een pony was had ik laten uitgroeien tot een lok die nu mijn halve gezicht bedekte. Helaas vond de fotograaf dat mijn andere oog ook te zien moest zijn, en dus moest ik die lok uit mijn gezicht vegen- toen ik het resultaat een paar weken later te zien kreeg bleek er een merkwaardige schaduw onder mijn oog te zitten die deed vermoeden dat ik eigenlijk een profbokser was in plaats van een onschuldige scholier. En on top of that heb ik ook nog eens de neiging om soms te kijken alsof ik half in slaap val, en waar ik dat soort mislukte foto's thuis meteen delete, kan dat met de schoolfoto helaas niet;  de rest van het jaar zal ik me op schoolfeesten moeten legitimeren met een soort van slapende hamster, die eindeloos verkleind en geplastificeerd op mijn schoolkaart geen enkele charme meer vertoont.

Goed, dan heb je gelukkig nog die klassenfoto om te laten zien dat je niet compleet on-fotogeniek bent. Zoals ik al eerder zei heb ik daar over het algemeen minder problemen mee, behalve nu: wat doe ik aan?
Voorgaande jaren was dat nog betrekkelijk simpel: het nieuwste paar gympen, spijkerbroek en mijn lievelingsshirtje. En oh, dan misschien nog dat ene leuke vestje eroverheen. Maar sinds ik ergens begin 2011 me iets meer begon te verdiepen in rokjes, jurkjes en panty's is dat wat lastiger geworden. Niet dat ik geen lievelingskleren heb ofzo, mijn probleem is meer wélke lievelingskleren ik dan aan moet doen- ze zijn namelijk allemaal net een beetje anders qua stijl. En omdat je schoolfoto toch voor de rest van het jaar aan je vast zit, wil je wel een beetje als jezelf overkomen, en vooruit, misschien nog wat beter dan op een doorsnee schooldag. Maar hoe wil ik mezelf dan precies voor het komende jaar presenteren? Als een vlot meisje met skinny jeans, Allstars en een leuk shirtje? Als een tuttig meisje met een lichtroze matchy-matchy outfit en T-strap hakken? Als een schattig meisje met een cupcakeshirt en een rokje met roze polkadots? Als een meisje dat hip probeert te zijn met tailleshorts en sleehaklaarzen? Of als een 'gewoon' meisje met jeans, wit t-shirt, zwart vestje en Uggs? Ik weet het, het is niet zó belangrijk, maar toch wel even iets om over na te denken, haha. Ok, ik laat morgen mijn schoolfoto-outfit hier zien, dus stay tuned!




1 opmerking:

  1. Als een super chirurg heb je weer in1x de problematiek tot op het bot gefileerd!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankje voor je reactie!