donderdag 22 december 2011

De dagen voor de kerstvakantie zijn volgens mij de enige dagen waarop je mij zult betrappen op de volgende woorden: ik wou dat ik meer les had gehad vandaag. Wait, what? Nee kijk, het zit zo: bij mij op school is er het fenomeen Kerstactie (de artikelen van vorig jaar: http://www.bowsandstars.blogspot.com/2010/12/koekjes-op-school-in-het-donker.html, http://www.bowsandstars.blogspot.com/2010/12/koekjes-deel-2.html, http://www.bowsandstars.blogspot.com/2010/12/ik-als-keukenprinses.html )
een twee dagen durende (eigenlijk 3, maar op dag 3 hebben we alleen maar een kerstontbijt en kerstgala maar verder geen les), tja, actie, die dus in het teken staat van Kerstmis (lees: hele school versierd! yay!) en waarvan de opbrengst naar een goed doel gaat. Deze actie wordt georganiseerd door de vierdeklassers, dus vorig jaar was de beurt aan mijn jaargenoten en ik- het was zó leuk, ik zou het echt heel graag nog een keer doen. Maar helaas, nu konden wij dus slechtst toekijken hoe onze opvolgers onze taken overnamen- en ohja, veel spullen kopen natuurlijk! Volgens mij heb ik dat vorig jaar niet echt toegelicht, maar de Kerstactie moet dat geld dus ergens vandaan halen, en dat zijn dan niet alleen mijn koekjes, maar ook rozen, serenades, knuffels (van mensen in ezelpakken, berenpakken, en.. een mega Intertoys-olifantenpak. Dat was zó cool.), cakes (een plakje voor jezelf of een cake voor je hele klas), hotdogs en nog veel meer. En al die dingen kun je naar mensen sturen- dat staat garant voor een hoop gênante momenten tijdens het ontvangen van knuffels en serenades, en een hoop lol tijdens de constante onderbrekingen van de lessen om al die dingen te brengen. Zelf doe ik hier natuurlijk enthousiast aan mee, want rozen en koekjes sturen naar je vrienden is gewoon leuk, evenals het krijgen ervan, en over de heerlijkheid van een broodje hotdog en een plakje cake (score: 7. Thanks, docenten!) zal ik het maar niet hebben. Maar helaas is al deze leukheid nu weer voorbij- morgen natuurlijk wel kerstontbijt en 'community singing' en 's nachts het kerstgala als afsluiter van het 2011- deel van klas 5. Nee, ik vind het altijd maar jammer dat deze actie zo kort duurt, en het is ook jammer om te bedenken dat dit mijn eennalaatste is. Jaja, de 12 jaar voordat ik op het stedelijk zat heb ik ook zonder KA overleefd, maar toen wist ik niet eens dat het bestond, dus dat was vrij makkelijk.
Om terug te komen op waar ik dit stukje mee begon: vandaag had ik 3 uren les en 4 tussenuren- iedere les, behalve de laatste, had 2 tussenuren ervoor. En alhoewel die tussenuren best handig zijn om zonder complete chaos dingen aan te schaffen, heb je het na 1 uur ook wel gezien- dan wil je niet meer zien hoe al die mensen rondlopen, dan wil je óf een van die mensen zijn, óf gewoon in de les zitten zodat ze jou die cake kunnen geven. Toen ik na het vijfde uur nog even met J. en L. stond na te praten vonden we alledrie dat we eigenlijk helemaal niet naar huis wilden in die twee tussenuren, maar op school was er eigenlijk ook weinig te doen- juist. Maar goed, om dit saaie, licht klagerige bericht even te doorbreken: de Kerstactie was weer superleuk, en ik verheug me nu alweer op volgend jaar! (en op morgen :) En bedankt voor de koekjes en rozen, iedereen die dit gaat lezen!


Rozen, yay!

En dankjulliewel D&L voor het mentionen van mijn blog

1 opmerking:

  1. Jaa knuffelcommissie was de leukste commissie :)
    (en we hebben 34.000 euro opgehaald!)

    Ik lees je blog nog steeds af en toe, hij blijft leuk!

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Dankje voor je reactie!