zondag 11 december 2011

Stay at home, sunday girl

Helaas, het is weer zondagavond, wat betekent dat het al bijna geen weekend meer is. Ik weet trouwens niet hoe dat met jullie zit, maar ik heb op zaterdag eigenlijk al geen zin meer in zondag omdat zondag de laatste dag van het weekend is en ik dan toch het meest bezig ben met dat het weekend bijna voor bij is. Mij lijkt het een goed plan om het weekend 2,5 dagen te maken zodat je tenminste twee dagen echt leuke dingen kunt doen in plaats van maximaal anderhalve dag, al zullen er ook wel mensen zijn die op zondag niet bezig zijn met morgen (en het huiswerk dat ze voor morgen moeten doen) maar gewoon met wat er vandaag nog te beleven valt. Voor mij dus nogal weinig, al had ik me vanochtend een hele to-do list voorgenomen waarvan ik nu de helft alweer vergeten ben. Nee, zondagen hebben (bij mij dan) altijd een soort van saaiige luiheid over zich heen, en zelfs áls ik op zondag wat doe, is het voor mijn gevoel veel minder leuk, puur omdat het dan zondag is. Het is kennelijk leuker om dingen te doen als je weet dat je daarna een dag hebt om nog meer dingen te doen, maar helaas moet dat ooit ophouden- zelfs aan de zomervakantie komt ooit een eind. Het enige wat zou helpen is om die enigszins nutteloze zondag compleet vol te plannen (maximaal half 10 opstaan, trein pakken, winkelen, bij mensen blijven eten, om minimaal 10 uur thuiskomen), maar dat is in verband met eerdergenoemd huiswerk en nog niet genoemd vroeg opstaan op de volgende maandag gewoon niet mogelijk, waardoor je toch met een enigszins nutteloze dag blijft zitten. En daarnaast zul je altijd zien dat áls je dan eens een groot zondagsplan hebt opgesteld, de mensen die bij dat plan betrokken zouden moeten zijn kampen met de problematiek die jij voor de verandering eens hebt weggeschoven.

1 opmerking:

  1. Ja dat heb ik ook wel eens op zondag hoor! Dan heb je zo'n ''Dit-is-de-laatste-vrije-dag-en-morgen-is-er-weer0een-hele-week-school-gevoel''.
    En leuk liedje!
    xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen

Dankje voor je reactie!