woensdag 15 juni 2011

Oh, de keuzes.

Yes, nog maar 2 dagen proefwerkweek. Crap, morgen wiskundeproefwerk. Waarschijnlijk heb ik wel vaker laten horen dat wiskunde nou niet bepaald mijn sterkste vak is. Maar ik zit nu toch opeens wel in een soort van rare wiskunde-twijfel: de sommen die ik daarnet deed, begreep ik gewoon, een paar slordigheidsfoutjes daargelaten. Dus, wat nu? Blij zijn met deze plotselinge verandering en gaan chillen, of doorwerken vanuit het vrij pessimistische oogpunt dat het haast onmogelijk is dat ik wiskunde begrijp? Kijk, zelfs als ik echt heel hard heb gewerkt en het gevoel heb dat ik alles snap ben ik niet in staat om hoger dan een 6,5 te halen, maar aan de andere kant, als ik nu al dat punt van 'het gevoel hebben dat ik alles snap' heb bereikt, zou ik net zo goed nu kunnen stoppen en gewoon weer een 6,5 halen, wat voor mij toch altijd een beetje als een wiskundige 8 aanvoelt. Ik zou natuurlijk ook nog harder kunnen leren en dan een échte 8 halen, of in ieder geval een 7.. Oh, de keuzes.

1 opmerking:

  1. Haha, ik zou gaan chillen. Als je het begrijpt, dan kan je net zo goed leuke dingen gaan doen. (: Maar luister niet naar mij, want mijn studiegedrag is een drama.
    Wij werken ook met die rekenmachine, en ik snap er niets van. Het is wel handig om tijdens toetsen antwoorden door te geven. :3

    BeantwoordenVerwijderen

Dankje voor je reactie!