woensdag 6 april 2011

Snoeparmbandjes&Paaseitjes

Het is bijna half zeven, een tijdstip waarop het nog niet zo lang geleden al helemaal donker was en je je moest inhouden om niet met twee dekentjes en warme chocolademelk op de bank te gaan zitten terwijl je eigenlijk huiswerk moet maken. En nu schijnt de zon en is het zeventien graden. En het is pas begin april, een tijd van het jaar waarop het naar Nederlandse maatstaven meestal nou niet echt bepaald lekker warm is. Terwijl ik met J. over de Singel fietste om ons tussenuur in de Hema door te brengen (mocht het je interesseren; we kochten snoeparmbandjes en paaseitjes. Ze zijn zéér lekker.), kreeg ik al helemaal zin om lekker aan het water te gaan zitten. Het uur daarvoor kregen we te horen dat we voor aardrijkskunde een opdracht moeten doen die te maken heeft met landschappen rondom Leiden- en daarvoor moeten we door die landschappen gaan fietsen. Nou, geweldig, dachten wij. Maar hé, als het zulk mooi weer blijft, dan kunnen we er net zo goed iets leuks van gaan maken en een zomerse fietstocht inclusief picknick gaan houden! Ja, van de zonnestralen wordt ik weer een stuk vrolijker, en dus ga ik elke middag na school eerst de tuin in, waar ik even helemaal tot rust kom met de kat, de konijnen, de kikkers en de hond van de buren. Kortom; als dit een voorproefje is op de zomer, kan ik niet wachten tot het écht juni is!

2 opmerkingen:

  1. Leuk geschreven, het is vandaag ook mooi weer hier, maar ik zit ziek binnen =(!

    http://lifeofroshelle.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen

Dankje voor je reactie!