donderdag 12 mei 2011

The whole world in your hands

Sorrysorrysorry iedereen dat ik zo lang niets van me heb laten horen- ik kan nu weer een verhaal gaan ophangen over inspiratieloosheid en 'drukte op school', maar nu willen jullie waarschijnlijk gewoon iets lezen en geen vage excuusbrief. Makkelijker gezegd dan gedaan, want wat moet ik dan voor leuke, interessante en of grappige tekst gaan neerzetten? Nou, laat ik dan maar eens beginnen met het bijzondere van vandaag: ik moest vroegmelden. Voor wie het geluk heeft op een school te zitten waar deze regel niet van toepassing is: vroegmelden betekent dat als je te laat bent, je de volgende schooldag om 7:40 op school moet zijn in plaats van om 8:20, of in mijn geval, om 9:10. Heerlijk. Maar goed, ik had wel de kans om eens écht geconcentreerd te werken en om me af te vragen wat sommige niet-laatkomers in hemelsnaam op hetzelfde tijdstip als ik in de aula deden. Na anderhalf uur huiswerk te hebben gemaakt ging de bel- en daarbij vergat ik dat er voor het tweede uur maar één bel gaat, en je dus niet nog vijf minuten hebt om naar de les te komen. De hele klas was er dus al, maar gelukkig vond de lerares het wel erg sneu om me te laat te laten zijn toen ik in het Engels had uitgelegd dat ik al vroeg op school was. Oké, dat van die enige bel zal ik voortaan wel onthouden, want volgens mij heb ik deze vergissing wel  vaker gemaakt. Dan nu mijn nieuwste hobby die ik graag met jullie wil delen: Google Earth, een programma waarmee je een virtuele wereldbol te zien krijgt, inclusief heelal, maan, mars, grote gebouwen in 3D én een kijkje op je eigen huis. Geen geld om op vakantie te gaan? Ach, je downloadt gewoon GE en binnen no time kun je een kijkje nemen in de Sint Pieter in Rome of in Versailles in Parijs. Oké, dat is misschien wat overdreven, maar het is toch best leuk om te doen.

Leiden ziet er op Google Earth... anders uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie!