zaterdag 17 september 2011

8 dingen die ik altijd nog wil zien

Volgens mij heeft iedereen wel zo z'n doelen in het leven. Je droomcarrière, je droomhuis, je droomgezin, je droomreis en weet ik wat allemaal. Uiteraard ben ook ik niet vreemd van dit soort verlangens, en een deel van dit totaalpakket aan dingen-die-ik-wil bestaat uit dingen die ik graag ooit nog zou willen zien. Benieuwd? Hier komen ze! (niet gesorteerd op hoe graag ik het wil zien ofzo, gewoon at random op een rijtje gezet)

1. Het Noorderlicht

Ik had over deze nog nooit echt nagedacht, totdat ik het laatst ergens in een reclame voorbij zag komen, en toen wist ik het opeens: ik móet dat in het echt zien. Er gaat gewoon iets mystieks vanuit, en het is natuurlijk ook heel erg mooi, vind ik. Ik zie al helemaal voor me dat ik ooit op een reis naar IJsland ofzo ben en dan ergens in mijn eentje in een prachtlandschap sta met dat licht boven me. Alleen al de gedachte daaraan brengt een zekere zen-heid over me heen.

2. Een Noord-Amerikaanse woestijn

Misschien niet het eerste dat je zou verwachten als je mij een beetje kent (echt hoor, hitte, leegte, geen winkel in de buurt en ik gaan niet goed samen), maar ik zou zo'n soort landschap best eens willen zien, voor een soort van western-indianen-vrijheidsgevoel ofzo.

3. De ruïnes van Machu Picchu (Peru)

Geschiedenis is mijn lievelingsvak, mijn vader is een archeoloog en mijn moeder is historica- ik ben opgegroeid als een onwijze sucker voor historische dingen.Toen ik een jaar of 10 was, vond ik Zuid-Amerikanse indianen ontzettend interessant, en ik zou nog steeds graag een keertje zo'n ruïne zien. Oh, en de lama's zouden een leuk extraatje zijn, want om de één of andere reden ben ik echt dol op lama's.

4. Een koraalrif

Perfecte blauwe zee, schattige visjes, kleurrijk koraal.. Het lijkt me zó cool om een keertje te gaan snorkelen (van echt duiken zou ik denk ik panisch worden, al moet dat misschien wel als het koraalrif wat dieper zit dan je snorkel) en onder water te kunnen kijken op een prachtige, tropische locatie..

5. Egyptische piramides

Een ander land waar ik qua geschiedenis altijd al dol op ben geweest is Egypte, en het zien van de piramides lijkt me dan ook geweldig. Zó oud, maar nog steeds bijna helemaal intact, en natuurlijk één van de bekendste overblijfselen uit de geschiedenis.

6. De 'Hollywoodletters'

En natuurlijk heb ik ook best plaatsen die ik graag zou willen zien die net wat meer in de bewoonde wereld liggen, en Hollywood is één daarvan. Gewoon, vanwege die decennialange traditie van filmsterren en films lijkt het me erg leuk om daar een keer naar toe te gaan.

7. De Verboden Stad in Peking

Nog zo'n oud interesseland van mij: China. Daar een keertje heen gaan en alle mooie kunst bewonderen mag dan ook niet in dit lijstje ontbreken.

8. Een tropisch regenwoud

Ook deze wens is compleet tegenstrijdig aangezien ik een hekel heb aan hitte, nattigheid, middle-of-nowhereheid en voornamelijk enge insecten. En helaas is dat alles gecombineerd tot iets vrij prachtigs dat ik eigenlijk best wel graag zou zien: een tropisch regenwoud. Want ondanks al die minpunten, is het gewoon zo móói.

1 opmerking:

Dankje voor je reactie!