zondag 4 september 2011

My future dreamhouse

Ik ben 16 en zit in de vijfde- het wordt eens tijd om na te gaan denken over later.  De komende 2 jaar zal ik worden doodgegooid met studievoorlichtingsavonden en open dagen op universiteiten, dus het is niet onverstandig om alvast eens te gaan kijken welke richting ik later op wil. Maar goed, ik ga hier niet bloggen over wat voor studie ik later wil gaan doen, maar over iets dat er ook mee te maken heeft; een eigen huis. Nou ben ik niet zo iemand die op haar achttiende verjaardag met een doos vol cd's en kleren haar ouderlijk huis uitvlucht naar het dichtstbijzijnde studentenkrot om daar bier te gaan zitten drinken met een paar vage huisgenoten- verre van dat, het is hier thuis nog best uit te houden. Als ik daarbij ook nog even nadenk over enkele praktische (financiële!!) bezwaren kan ik wel uitrekenen dat ik hier voorlopig nog niet wegga. Maar dat betekent niet dat ik me niet verheug op het betrekken van een eigen kamer, die hopelijk niet al te krottig is en waarvan inbegrepen huisgenoten hopelijk niet al te vaag zijn. Sterker nog, ik denk maar wat graag na over hoe mijn ideale studentenkamer eruit zou zien (waarbij ik overigens wel aan enige grootheidswaan lijd, het schijnt dat de meeste studentenkamers niet veel groter zijn dan de slaapkamer die ik nu heb). En wat is daarbij nou beter inspiratiemateriaal dan de Elle Wonen de Ikeagids?



Heel cheesy, maar ik zou toch wel graag zo'n grote kast hebben. Mét lampjesspiegel.


Deze bedbank is al jaren mijn Ikeafavoriet

En dan zo'n bureau..

En zo'n dekbed..

Jup, ik ben echt een fan van schattige roze bloemetjesmotiefjes.

..Dus mag ook deze bank niet ontbreken..

1 opmerking:

  1. Leuk hé om door de IKEA-catalogus te bladeren! Heb hem deze week ook ontvangen en haal er veel inspiratie uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankje voor je reactie!