woensdag 28 september 2011

DIY muts

Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe hobby- misschien niet de meest voor de hand liggende, maar wel een best wel heel erg leuke waar ik nu best wel heel erg verslingerd aan begin te raken. En het is.. haken. Ik heb deze handvaardigheid geleerd van mijn moeder, die toen ze even oud als ik was geen H&M en computer had en dus maar haar eigen kleren ging maken- je moest toch wat in de jaren 70. Het begon allemaal op zaterdag, toen ze had besloten om de mouwen van haar vest langer te maken. Die avond keek ik een beetje over haar schouder mee, en ach, waarom zou ik dat zelf ook niet proberen? Na een eerste 'muts' die door de geringe lengte van mijn testdraadje eerder een soort plat rondje werd beschik ik nu over wat eigen lichtroze en zwarte wol, een haaknaald en een mutsje dat bijna af is. Ready for some pictures?


Mijn muts!

Oké, het ziet er misschien nog een beetje raar uit, maar je had 'm gisteren moeten zien, het leek wel een eikeldopje!


Maar gelukkig ziet hij er op mijn hoofd al een stuk normaler uit..


Ik had eerst trouwens ook nog een filmpje waarin ik haak, maar mijn computer herkent filmpjes van mijn fotocamera helaas niet.. Nouja, misschien kan ik er nog eentje maken met mijn echte filmcamera.

Ik kan haken werkelijk aan iedereen aanraden, het is echt ontzettend makkelijk, veel makkelijker dan breien (ook ooit geprobeerd trouwens, maar niet echt doorgezet) en het is toch best wel leuk om je eigen dingen te kunnen maken. Echt, de eerste paar keer ging het heel langzaam maar nu kan ik het bijna zonder er bij na te denken. Dus ren allemaal naar de winkel en koop een haaknaald met wol, want haken wordt dé nieuwe trend. Of nouja, dat zou kunnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie!