maandag 11 oktober 2010

In een tussenuur met vrienden en fruitsap..

Soms, als je een tussenuur hebt en je je écht heel erg verveelt, dan ga je over dingen nadenken. Zo had ik vandaag een flesje Vitamin Water van Sourcy bij me, en wel in de smaak 'sinaasappel-calamansi'. Terwijl ik het flesje opendraaide, kreeg ik al snel de vraag wat een calamansi is. Tja, dat wist ik zelf eigenlijk ook niet. Zou -ie rond zijn? Ovaal? En hoe zou het smaken? Waar zou het groeien? Helaas hadden we geen computer bij de hand, dus moesten we ernaar blijven raden. Toen we daar genoeg van hadden gingen we maar kijken of er nóg iets grappigs op stond, en al snel zagen we dat dit fruitige flesje ook nog eens milieubewust is; er stond namelijk de kreet 'Natuur=HOT, Vervuiling =NOT, Gooi mij in de vuilnisbak!' op het etiket, en dat zorgde bij mij meteen weer voor tekeninspiratie, dus maakte ik een Vitamin Water-cheerleader:


En dan de calamansi. Zodra ik thuis was heb ik de computer aangezet en het opgezocht, en kennelijk is het een soort van citrusvrucht die volgens Wikipedia 'sappig en zuur' is, en vooral voorkomt in subtropische gebieden. Aha. Hoe dan ook, hij smaakt uitstekend samen met sinaasappel en water.


Vitamines, water, sinaasappel.. (van Sourcy site)

Bestand:Calamansi products.jpg
...en calamansi! (plaatje van Nederlandse wikipedia)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie!