vrijdag 5 november 2010

Eten in herfstsfeer ter overleving van het herfstweer

Het is begin november, en ik ben er eindelijk aan toe om kruidnoten te kopen. Ze liggen al sinds september in de winkels, en hoe lekker ze ook zijn, het was voor mij gewoon veel te vroeg. Hoe dan ook, het eten is in het algemeen  nogal herfstig en winters; loop de buurtsupermarkt binnen en zie, met name in het zuivelschap, een overload aan 'Oud Hollandsche' producten.
Nu ben ik niet vies van een beetje herfst/wintergevoel, dus na een zoektocht in de keukenkastjes kwamen er toch wel een aantal herfstige etenswaren uitrollen.

En daar zijn ze dan!

Ik krijg hier echt een instant Sinterklaas-Kerstgevoel van

Stoofpeertjes!


En nog meer stoofpeertjes!

Oké, caramelchocolade is niet écht winters, maar wél heel erg lekker voor als je onder een warm dekentje tv ligt te kijken...

Heerlijk!

En, wat zijn jullie winterfood-musthaves? Voor met kerst moet ik hoe dan ook kaneelsterren hebben. Die koekjes heb ik echt al mijn hele leven met kerst geloof ik, nu ik het me zo bedenk horen ze zeker weten bij mijn jeugd-etensherinneringen... Daarnaast natuurlijk ook nog een chocoladeletter, en nog meer kruidnoten denk ik...

1 opmerking:

Dankje voor je reactie!