zaterdag 13 november 2010

In de regen in Amsterdam

Oké, het posten van berichten op donderdag en vrijdag ging dus niet zo makkelijk als ik had gedacht. Het ging zelfs helemaal niet. Maar gelukkig ben ik de komende tijd weer gewoon op normale tijden thuis, heb ik geen proefwerkweek en is alles rustig!
Nu zal ik wat vertellen over gisteren en met name eergisteren; naar Amsterdam! Ik heb nogal veel foto's, en daarvan zal ik er een paar laten zien!

Op een soort terras aan het Ij. Het is daar vast heel mooi, in de zomer dan..

De schattigste huisjes.

In een 'stadstuin'. Op dit moment stonden mijn groepje en ik trouwens met bevroren Rolo's in onze mond, zo koud was het.

Met bevroren handen in de stromende regen een paraplu en een camera vasthouden is niét handig.


Toen mochten we gelukkig met de veerboot het Ij over, naar de Ijkantine, waar bleek dat we van de aardrijkskundeleraren iets te drinken kregen. Anyone ordered hot chocolate?

Daarna gingen we naar het 'NDSM-terrein', een soort grote loods met allemaal kleine kantoortjes, en we zagen.. Een antieke hometrainer. Meisje uit mijn groepje: 'Die moet je op je blog zetten!'

Kijk, dát is nou nog eens een leuk dagje school. Al had het niet hoeven regenen. En waaien. En bijna vriezen. Maar we hadden lol, leerzame momenten (vertel me nou niet dat iedereen al weet dat Amsterdamse arbeiders in de negentiende eeuw hun ramen niet open konden doen omdat sommige mensen dachten dat dat goed voor ze was), én doorweekte schoenen.

En nog even over mijn toneelles van gisteren: dat was leuk. Het Frans viel allemaal nog wel te begrijpen, en de theateroefeningen waren nogal raar, maar ook nogal grappig. We moesten onder andere met maskers op een mini-toneelstukje opvoeren, en op verschillende manieren door een lokaal lopen en rennen, en dat zorgde voor een hoop lachwekkende situaties. Het wordt vast heel gek op school de komende maanden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie!