zondag 21 november 2010

Over ijsjespennen en huiswerk

Waarom heb ik altijd het meeste huiswerk voor dinsdag terwijl ik op maandag de minste tijd heb? En waarom heb ik morgen nog minder tijd dan ik normaal heb op maandag? Dat laatste is makkelijk te verklaren omdat ik dan weer een theaterbijeenkomst heb, maar dat eerste is een vraag waar ik elke week weer mee zit. Iemand ideeën? En dan is dinsdag nog nieteens mijn langste dag; dat is woensdag. En daarvoor heb ik meestal bijna geen werk...
Gelukkig werd al dat werk een stuk leuker dankzij mijn nieuwe ijsjespen; nu heb ik er ook eentje met chocoladesmaak. Heel leuk, al verbaas ik me erover dat mijn etui nog dicht kan. Ik zie het al voor me; over een tijdje ga ik naar school met twéé etuis, eentje voor normale dingen en eentje voor ijsjes- en andere rare pennen. Dat zou leuk zijn. Bijna even leuk als wat minder huiswerk, maar ik snap ook wel dat een paar ijsjespennen en een nieuwe etui makkelijker te verkrijgen zijn dan permanent huiswerkvrij, dus laat ik daar maar niet gewoon over zeuren en gewoon gaan werken, met mijn ijsjespen.

2 opmerkingen:

  1. Leuke post. (:
    Woensdag je langste dag? Dan heb ik maar een halve dag les - iedereen in België trouwens. NL spoort niet. (a)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Elle; in NL hebben we alleen op de basisschool maar een halve dag op woensdag! Nu zeuren ze over te weinig lesuren ofzo :S

    BeantwoordenVerwijderen

Dankje voor je reactie!