donderdag 23 december 2010

Vakantieverslag

Zo, ik ben weer thuis. Sinds gisteravond om kwart over elf om precies te zijn, en ja, dan komt deze update inderdaad nogal laat, maar ik was deze ochtend nogal druk bezig met de huiskamer kerstklaar te maken (het resultaat zie je morgen online komen), en nu komt er dus het langverwachte Uitgebreide Vakantie Verslag.

Zaterdagochtend gingen mijn ouders en ik naar het treinstation, en het begon al meteen goed; de trein kwam eerst tien, toen twintig en vervolgens dertig minuten te laat. En daar sta je dan, in de sneeuw op station Leiden Lammenschans. Daarom misten we onze aansluiting, en uiteindelijk kwamen we twee uur te laat aan in Luxemburg, waar we snel incheckten in het Novotel en ons begaven naar het restaurant. Dat was leuk, want het sneeuwde. En dan geen natte sneeuw, maar sneeuw die op de één of andere manier nogal aan elkaar plakte waardoor er zelfs op paaltjes en fietssturen 20 centimeter sneeuw bleef liggen...




De volgende dag bleek dat er in Colmar helemaal geen sneeuw was; koud was het wel, ik ben geen moment buiten geweest zonder skihandschoenen en grote muts. Zoals ik in mijn mini-update van een paar dagen geleden al zei, stond het daar dus vol met vakwerkhuisjes, en die waren ook nog eens overdadig versierd met lampjes, beertjes en grote lichtgevende rendieren, alles voor een overdreven kerstsfeer, aangevuld met veel eten en kerstkraampjes. Ook het hotel was fijn, en dan vooral de gigantische badkamer:

(en dan dus nog wel aardig wat groter)


En tot slot waren we in Freiburg, waar het ook niet sneeuwde, maar waar er een erg relaxte sfeer was en een hoop gezellige winkelstraten..

Tot zover mijn verslag. De vakantie was erg leuk, nu de feestdagen nog...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie!